jačanje imuniteta
Briga o zdravlju, Zdravlje

Jačanje imuniteta kod djece

Početkom nove školske godine djeca su u svom svakodnevnom okruženju izložena velikom broju bakterija i virusa. Igra s vršnjacima u vrtiću ili školi te boravak u zatvorenim prostorijama može uzrokovati učestalu pojavu i širenje raznih infekcija. Ovi faktori ne utječu jednako na svu djecu-kod nekih se imunološki sustav uspješno bori protiv raznih bakterija i virusa, a neki češće obolijevaju primjerice od prehlade i gripe.

Children, Win, Success, Video Game, Play, Happy

Kako jačati imunitet kod djece?

Primjenom nekoliko savjeta možete doprinijeti jačanju imunološkog sustava djece:

  • San

Odgovarajuća količina sna pomaže u održavanju zdravlja, obrane od infekcija te utječe na fizički i psihički razvoj djeteta.

Preporuka je da djeca starosti od 1 do 2 godine spavaju dnevno između 11 i 14 sati, djeca starosti od 3 do 5 godina između 10 i 13 sati, a školska djeca (6-13 godina) između 9 i 11 sati.

Loš san, tj. premalo sna može smanjiti otpornost organizma te povećati vjerojatnost pojave raznih infekcija.

Dream, Baby, Boy, Sleeping With A Toy, Vacation, Kids
  • Prehrana

Uravnotežena prehrana osigurava zdrav i jak imunološki sustav. Nutritivni nedostaci mogu povećati osjetljivost na bakterije i viruse. Preporuka je u svakodnevnu prehranu uvrstiti što više svježeg voća i povrća, orašaste plodove, sjemenke i cjelovite žitarice.

Girl, Eating, Watermelon, Eat, Little Girl, Summer
  • Unos tekućine

Pobrinite se da vaše dijete svakodnevno unosi dovoljnu količinu tekućine. Najbolji izbor je naravno voda, no preporuka je da dijete uzima i mlijeko te prirodne svježe iscijeđene voćne i povrtne sokove.

  • Unos šećera

Pretjerana konzumacija šećera je odgovorna za razvoj mnogih bolesti kao što su dijabetes i srčane bolesti te smanjuje broj i funkciju bijelih krvnih stanica koje pomažu u borbi protiv raznih infekcija. Umjesto proizvoda s visokim udjelom šećera ponudite vašem djetetu voće ili voćni jogurt.

  • Dobre masti

Kako bi tijelo vašeg djeteta ostalo zdravo potrebna mu je određena količina nezasićenih masnih kiselina. Nezasićene masne kiseline djeluju na jačanje imuniteta povećanjem aktivnosti bijelih krvnih stanica, a uz to štite tijelo tijekom reakcije na infekciju.

Namirnice koje su bogate omega-3 masnim kiselinama su mnoge vrste ribe, hladno prešana ulja (posebice laneno ulje) te orašasti plodovi.

Mnoga istraživanja pokazala su da djeca koja svakodnevno konzumiraju pola žličice lanenog ulja manje sklona respiratornim infekcijama.

  • Probiotici

Probiotici doprinose jačanju imuniteta tako što pomažu uspostaviti ravnotežu između tzv. dobrih i loših bakterija te povećavaju ili poboljšavaju fagocitozu koju bijele krvne stanice koriste za onesposobljavanje bakterija. Probiotici doprinose i povećanju broja T-limfocita (važna skupina limfocita koja uništava tumorske stanice i mikrobe).

  • Vitamini i minerali

Vitamin D

Nastaje pod utjecajem sunca, a ima ga i u plavoj ribi. Znanstvena istraživanja pokazuju kako se imunološki sustav ne može aktivirati bez njegove prisutnosti. Osnovne funkcije D vitamina su reguliranje imunološkog sustava, reguliranje rasta stanica i hormonske ravnoteže.

Vitamin C

Povećava proizvodnju bijelih krvnih stanica, ali i razinu interferona-prirodnih proteina koji proizvode stanice imunološkog sustava kao odgovor na viruse, parazite i tumorske stanice. Dovoljna količina vitamina C se može osigurati svakodnevnom konzumacijom voća i povrća.

Vitamin E

Snažan je antioksidans, doprinosi jačanju imuniteta te potiče proizvodnju T-limfocita. Dovoljna količina vitamina E može se dobiti iz sjemenki, orašastih plodova i hladno prešanih ulja.

Cink

Povećava proizvodnju bijelih krvnih stanica koje se bore protiv infekcija i pomaže im da otpuštaju više antitijela. Najbolji izvor cinka su morski plodovi, perad, jaja, govedina, mlijeko i mahunarke.

100% multivitamin sadrži vitamine i minerale koji doprinose normalnoj funkciji imunološkog sustava. Dostupan je na našem web shopu.

  • Prirodni preparati:

Kod jačanja imunološkog sustava vašeg djeteta mogu pomoći i neki prirodni preparati. Osobito se preporučuje matična mliječ koja potiče regeneraciju svih stanica u tijelu te crni kim koji je odličan za jačanje imunološkog sustava i za smanjenje tegoba uzrokovanim alergijama.

  • Rekreacija i boravak na otvorenom

Rekreacija je svakako poželjna od najranije djetetove dobi, a u velikoj mjeri može doprinijeti i jačanju imuniteta. Umjerena tjelesna aktivnost potiče proizvodnju bijelih stanica, a boravak na svježem zraku jača imunitet.

Stick People Children, Child, Stick Person, Playground

Uzimanje antibiotika

Ako antibiotik nije propisao liječnik, nemojte ga davati djetetu na svoju ruku. Česte upotrebe antibiotika mogu oslabiti imunološki sustav djeteta te izgraditi otpornost na sam lijek.

Autorica teksta: Monika Vrtarić, pharm. teh.

Neka Vam zdravlje bude na prvom mjestu.

Vaš Elbi Medikal

5 1 glas
Ocjena članka
Pretplata
Obavjesti me
guest
0 Komentari
Inline Feedbacks
View all comments